Black Clover | شبدر سیاه

«تسلیم نشدن جادوی منه!»

اسامی و معانی - بخش اول

 

حتماً تا الان دقت کردین که یوکی تاباتا اسم‌هایی برای شخصیت‌هاش انتخاب می‌کنه که یه ربطی به ظاهر یا شخصیت‌شون داره! تو پست‌های فکتی که برای شخصیت‌ها تا الان گذاشتیم ممکنه چندتایی گفته باشیم ولی تو این پست می‌خوایم دقیقاً درباره‌ی اسم‌ها و معنی‌هاشون بهتون بگیم!

 

قبل از اینکه بریم سر توضیح معنای اسامی این رو بگم که یوکی تاباتا بیشتر اسامی رو از زبان‌های غربی گرفته ولی به این معنی نیست که پس هرچیزی که انتخاب کرده دقیقاً طبق چیزیه که تو دنیای خودمونه. پس ممکنه تفاوت‌ها یا تضادهایی باشه. یه بار هم تو یه مصاحبه گفته بود که تو دیکشنری‌های زبان‌های مختلف دنبال کلمه می‌گرده و از هر کلمه‌ای که خوشش بیاد روی شخصت‌هاش می‌ذاره.


سیلوا
فکر کنم همه فکر می‌کنن سیلوا همون سیلور در زبان انگلیسی و به معنای نقره‌س. چرا؟ چون اسم جوخه‌ی خاندانشون عقاب نقره‌ایه.
ولی من هیچ‌جایی تو گوگل پیدا نکردم که سیلوا به معنی نقره باشه.
سیلوا یه کلمه تو زبان پرتغالی و اسپانیاییه و ریشه‌ی لاتین داره و به معنای «جنگل»ئه. با یه کم جستجو تو گوگل صفحه‌ای رو به اسم «خاندان سیلوا» (بله درست خوندین) پیدا می‌کنین، البته به انگلیسی. ادعاهای زیادی درباره‌ی این خاندان هست. یکی از ادعاها اینه که خاندان سیلوا، خانواده‌ی اصیل و اشراف‌زاده‌ بودن و نفوذ زیادی داشتن و مال قرن 11 میلادی به بعد هستن.


نوزل
نوزل ریشه‌ی عبری داره و یعنی «مایع» و اگه سیلوا رو در معنای «نقره» بگیریم اسمش می‌شه نقره‌ی مایع.


سولید
راستش سولید در زبان انگلیسی سالید تلفظ می‌شه و نمی‌دونم چرا یوکی تاباتا «سا» رو تبدیل به «سو» کرده. در هر صورت معنای این کلمه یعنی جامد.


نبرا
یه جا نوشته بود نبرا ریشه‌ی فرانسوی داره و یعنی «زیبایی».


نوئل
نوئل ریشه‌ی فرانسوی باستان داره و یعنی «کریسمس» و خود همین کلمه ریشه در لاتین داره (ناتالیس) که یعنی «تولد».


آسیر
آسیر هم یه کلمه‌ی فرانسویه و یعنی «فولاد».

 

ورمیلیون
این کلمه ریشه در فرانسوی باستان داره که خودش دوباره ریشه در لاتین داره. در زمان‌های قدیم برای اینکه بتونن رنگ قرمز رو بسازن از گونه‌ای از شپشک قرمز استفاده می‌کردن که اسمش Kermes vermilio ئه. درحال‌حاضر ورمیلیون به رنگ سرخ مایل به نارنجی گفته می‌شه.


فوئگولئون
فوئگو در زبان اسپانیایی یعنی «آتش» و لئون هم در زبان اسپانیایی یعنی «شیر» و فوئگولئون می‌شه «شیر آتش».


لئوپولد
طبق چیزی که تو ویکیپدیا هست لئوپولد شکل امروزی اسم ژرمنی Luitbald ئه که دو قسمته و هر قسمت ریشه در یک زبان متفاوت داره. قسمت اول مربوط به کلمه‌ی آلمانی بالای باستان liut ئه که یعنی مردم، قسمت دوم هم ریشه در ژرمنی داره و یعنی شجاع و کلاً اسم لئوپولد یعنی «مردم شجاع». این اسم از قرن 5 میلادی دیده شده و در دودمان بابنبرگِ اتریش خیلی محبوب بوده!


مرئولئونا
مرئو ریشه در لاتین داره و یعنی «خدمت‌کردن به‌عنوان سرباز» یا «به‌دست‌آوردن». لئونا هم شکل مؤنث کلمه‌ی لئون به معنای «شیر»ئه.


کی‌یرش
این کلمه در زبان آلمانی یعنی گیلاس که خب کاملاً مربوط به جادوشه!


میموسا
میموسا اسم یه نوع گیاهه که مربوط به جادوشه. میموسا اسم یه نوع کوکتل هم هست که با شامپاین و آب مرکبات درست می‌شه.

 

جمع‌آوری مطالب: بلک کلوور ایران

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan